9. Kongres Europejskich Loterii – Dzień Misji

Cze 7, 2017

Przyznanie nagród w konkursach European Lotteries Innovation Award, Advertising Awards oraz Sports Awards, a także wyłonienie zwycięzców programu Young Lions, Responsible Gaming Certification Ceremony to, obok wystąpienia światowej klasy eksperta ds. budowania marek Martina Lindstroma i uroczystej Gali Zamknięcia, kluczowe punkty trzeciego dnia Kongresu. Zainteresowaniem cieszyły się również wystąpienia pozostałych mówców i inspirujące prezentacje Premium Partnerów.
Kluczowy mówca przedostatniego dnia Kongresu, jeden z najlepszych specjalistów ds. budowania marki, a zarazem doradca wielu firm z listy Fortune 100 – Martin Lindstrom opowiadał członkom European Lotteries o sposobach budowania i transformacji marek, punktach styku klientów z marką i tworzeniu efektywnych skojarzeń z marką. Bazą dla stworzenia marki przyszłości są tzw. Small Data, czyli małe zbiory danych powstałe z obserwacji konsumentów, rozmów i interakcji z klientami, zrozumienia psychiki odbiorców. Następni zaproszeni goście – Piotr „Izak” Skowyrski (eSport caster), Bartek Marszałek (kierowca wyścigowego bolidu wodnej F1, sponsorowany przez Totalizator Sportowy) oraz Aki Järvinen (PhD) prezentowali nowe inspiracje dla branży loteryjnej (w kolejności wymienienia): „The Growth of eSport and its Potential for the Lottery Industry”, „Former World Champion – Speed Boating”, „What Lotteries can learn from gaming developpers?”.

Widownię z powodzeniem zaangażowali prowadzący tematyczne sesje przedstawiciele Premium Partnerów Kongresu, którzy po swoich wystąpieniach dostępni byli w części targowej, na 2 piętrach Centrum Kongresowego ICE w Krakowie. Pierwszy z Premium Partnerów tego dnia wystąpił NOVOMATIC Lottery Solutions GmbH z tematem „Live long and Prosper”, a prelekcję o tworzeniu kultury innowacji w organizacji poprowadzili Senior Director of Corporate Innovation and Strategy, Pall Palsson oraz Marketing Manager, Agnieszka Rylska. Ten temat szczególnie zainteresował szukających odpowiedzi na pytania o wewnętrzne fundamenty wzrostu innowacyjności w firmie. Kolejnym Partnerem, który przedstawił nowe inspiracje dla zebranych przedstawicieli branży  było IGT z tematem „MISSION Possible – Ensuring Consumer Interaction”. Przekaz wystąpienia był jasny – to rozwijająca się potrzeba doświadczania przez konsumenta i jego wygoda w odbiorze rozrywki powinna wyznaczać naszą aktywność względem klientów. Idąc dalej fundamentem doświadczeń naszych odbiorców jest świat digital i mobile, czyli aplikacje, smartfony, tak jak w coraz większym stopniu staje się również Augmented Reality i Virtual Reality. Natomiast ostatni, piąty z Premium Partnerów Kongresu, czyli Scientific Games Corporation, reprezentowany przez Managing Director, International Lottery Systems, Christian Kometer oraz Chris Coyle, gemIntelligence Business Development, przedstawił nowe rozwiązania systemowe it, które nie tylko zapewniają skuteczność i wydajność zarządzania, ale przede wszystkim skupiają się na dostarczaniu możliwości większego zaangażowania klientów, z wykorzystaniem rożnych urządzeń i kanałów. Na koniec uzupełnieniem przedstawionych prezentacji było wystąpienie Semi Premium Partnera Kongresu – Kambi pod tytułem „The importance of Sports betting as a customer acquisition tool”. Prezentację Kambi przedstawił Executive Director Lotteries, Joni Hovi.

Responsible Gaming Certification Ceremony, która kończyła popołudniową część bogatego programu Kongresu, poprowadził osobiście Prezydent European Lotteries Hansjörg Höltkemeier. Z rąk Höltkemeiera dyplom certyfikacji otrzymało kilkanaście loterii członkowskich, w tym kolejny raz polski Totalizator Sportowy.

 

Nagrody w 4. edycji konkursu Young Lions trafiły do dwóch utalentowanych grup młodych profesjonalistów z branży loteryjnej. W kategorii „Lottery Reality” zwyciężył zespół Elevators (Team Elevators) za przedstawienie pomysłu w jaki loterie mogą wkroczyć do świata mobile z wykorzystaniem Augmented Reality – projekt „DRONEit”. Natomiast w kategorii „Big Lottery Data” palma pierwszeństwa przypadła Team Mosaic za koncepcję widgetu Winning Moments, dzięki któremu loterie mogłyby wykorzystać zbiory danych o swoich graczach w kontekście budowy pozytywnego wizerunku swojej marki.  Natomiast w 2. edycji konkursu European Lotteries Innovation Award spośród dziesiątek zgłoszeń za najlepszy projekt uznano „Multiplier Masterpieces” od CAMELOT. Z kolei w European Lotteries Advertising Awards wielkim zwycięzcą trzech kategorii (Best Number Games, Best Instant Games  i Best Sports Games Advertising) i zdobywcą Grand Prix został Norsk Tipping. W czwartej kategorii Best Corporate Advertising za najlepszą realizację uznano reklamę „Jumping for Joy!” od Staatliche Lotterieverwaltung Bayern. Po raz pierwszy podczas Kongresu Europejskich Loterii przyznano Sports Award za projekt zrealizowany w obszarze sportu, który charakteryzował się pozytywnym wpływem społecznym. Nagroda 1. edycji trafiła do Niemiec za projekt w postaci piłkarskiej drużyny ESV Neuaubing, której rola daleko wykraczał poza samą grę, a  obejmowała zadania integracji społecznej, wsparcie imigrantów i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.

Finalna, uroczysta Gala Zamknięcia, która odbyła się wieczorem w Centrum Kongresowym ICE, to nie tylko podsumowujące przemówienie Prezydenta European Lotteries Hansjörga Höltkemeiera, ale również pełne serdeczności podziękowania Höltkemeiera i sekretarza generalnego European Lotteries Arjana VAN’T VEER dla Totalizatora Sportowego – polskiego gospodarza i współorganizatora 9. Kongresu Europejskich Loterii. Na scenie, z zaproszeniem skierowanym do całej branży loteryjnej,  wystąpili również przedstawiciele rosyjskiej loterii JSC TD STOLOTO, która w 2019 r. będzie w gościć w Moskwie 10. Kongres Europejskich Loterii.

PREMIUM PARTNERS

ORGANIZERS

    

PREMIUM PARTNERS

SEMI PREMIUM PARTNER