Konkurs EL Advertising Awards to sposób na dostrzeżenie i promocję najlepszych praktyk w branży loteryjnej. Konkurs jest nieodłącznym elementem każdego Kongresu Europejskiego Stowarzyszenia Loterii.
Tegorocznych laureatów wybrali delegaci obecni na sesji Advertising Awards w czasie Kongresu EL 2017 w dniach 5-8 czerwca w Krakowie. Nagroda Grand Prix Advertising Award, za najlepsze osiągnięcia w dziedzinie reklamy, została wręczona podczas uroczystej gali zamykającej kongres.

KATEGORIA 1

Najlepsza reklama gier
liczbowych

nadawana w telewizji/kinie

KATEGORIA 2

Najlepsza reklama
instant games

nadawana w telewizji/kinie

KATEGORIA 3

Najlepsza reklama
gier sportowych

nadawana w telewizji/kinie

KATEGORIA 4

Najlepsza reklama
korporacyjna

nadawana w telewizji/kinie

KATEGORIE – ADVERTISING AWARDS: nominowani i zwycięzcy


KATEGORIA 1
Najlepsza reklama gier liczbowych
Zwycięzca Kategorii
Norsk Tipping AS - Norwegia
"Lotto Telephone"

Camelot - Wielka Brytania
"EuroMillions Nicer Problems To Have"

Svenska Spel - Szwecja
"Triss The Aeroplane"


KATEGORIA 2
Najlepsza reklama instant games
Zwycięzca Kategorii
Zdobywca GRAND PRIX
Norsk Tipping AS - Norwegia
"Flax - Miami"

Svenska Spel - Szwecja
"Keno the Car"

Sazka - Czechy
"CZ Sazka - Instants - Christmas campaign"


KATEGORIA 3
Najlepsza reklama gier sportowych
Zwycięzca Kategorii
Norsk Tipping AS - Norwegia
"Kamma 4ever"


OPAP S.A - Grecja
"OPAP’s Sport Betting Communication // Pame Stoixima EURO 2016"

Sazka - Czechy
"New Sazka Bet commercials"



KATEGORIA 4
Najlepsza reklama korporacyjna
Zwycięzca Kategorii
LOTTO Bayern - Niemcy
"Jumping for joy!"

Sazka - Czechy
"Sazka CSR Campaign"

Jogos Santa Casa - Portugalia
"A Responsible Bet"

Warunki uczestnictwa

W konkursie Advertising Awards mogą wziąć udział wszystkie loterie członkowskie EL.

Zgodnie z tradycją EL zapraszamy do zgłaszania najlepszych filmów reklamowych powstałych po zakończeniu ostatniego Kongresu EL. Do konkursu można zgłaszać reklamy i akcje promocyjne, które były prezentowane na rynku od czerwca 2015 do kwietnia 2017 roku.

Zgłoszenia nie dotyczą reklam i akcji promocyjnych, które ukazały się w formie drukowanej.

W poszczególnych kategoriach ani w całym konkursie nie obowiązuje limit zgłoszeń składanych przez członków EL.

Procedura składania wniosków

Opisy zgłoszeń o długości nieprzekraczającej 500 słów należy składać w języku angielskim. Wyboru kategorii zgłoszenia do nagrody EL2017 należy dokonać za pomocą formularza online.

Po opłaceniu i potwierdzeniu wniosku do każdego zgłoszenia należy złożyć:

  • plik wideo lub multimedialny o wysokiej rozdzielczości w formacie MOV pro res.
  • opis tekstowy do każdego zgłoszenia o objętości do 500 słów. Opis należy przygotować w języku angielskim w pliku .doc lub .pdf.

Plik należy przesłać na adres to awards@EL2017.pl korzystając np. z serwisu Filemail lub WeTransfer z opisanym obok identyfikatorem pliku.

Zgłoszenia należy przesłać do 5 maja 2017 r.

Każdy film reklamowy powinien mieć maksymalną długość 90 sekund. Zgłoszenia w wersji językowej innej niż angielska muszą być dubbingowane w języku angielskim lub mieć angielskie napisy.

Przyjmowanie zgłoszeń do udziału w Advertising Awards zostało zakończone

Wszystkie zgłaszane pliki powinny być oznakowane w podany poniżej sposób:

Przykład wymaganego oznaczenia pliku WIDEO

    1. Nazwa Operatora Loterii:
    2. Kategoria Nagrody EL:
    3. Zgłoszony tytuł:
Przykład wymaganego oznaczenia OPISU tekstowego do zgłaszanego filmu max 500 słów

    1. Nazwa Operatora Loterii:
    2. Kategoria Nagrody EL:
    3. Zgłoszony tytuł:
    4. Opis zgłoszenia:

Proces oceny

Jury konkursu EL Advertising Awards oceni zgłoszenia na podstawie ustalonych kryteriów i wybierze krótką listę trzech zgłoszeń w każdej kategorii.

Zgłoszenia zakwalifikowane do krótkiej listy zostaną przestawione w interaktywnej strefie konkursu podczas Kongresu EL.
Wszyscy delegaci mogą oddać jeden głos w każdej kategorii.

Spośród czterech zwycięskich zgłoszeń komisja wyłoni zdobywcę Grand Prix Advertising Award.

Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach zostaną oficjalnie ogłoszeni i otrzymają trofea podczas sesji w środę 7 czerwca 2017.

 

Decyzja jury jest ostateczna i wiążąca, a odwołania nie będą przyjmowane. Ocenione zgłoszenia nie będą zwracane.

Uczestników konkursu EL Advertising Awards oraz wszystkich delegatów zachęcamy do uczestnictwa w konkursie i głosowania na swojego faworyta.

Nagrody

Laureaci zwycięskich zgłoszeń w poszczególnych kategoriach oraz zdobywca nagrody głównej Grand Prix Advertising Award otrzymają trofea po głosowaniu, które odbędzie się podczas sesji Advertising Awards w środę 7 czerwca 2017 roku.
Trofeum Grand Prix Advertising Awards zostanie wręczone wieczorem 7 czerwca podczas gali kończącej EL 2017.

Opłaty za zgłoszenie

Wpisowe w wysokości 1650 zł (375 EUR + VAT) za każde zgłoszenie zostanie zafakturowane po potwierdzeniu uczestnictwa.
Organizatorzy muszą otrzymać opłatę przed 5 maja 2017 r.

Wpisowe nie dotyczy nagrody Grand Prix Advertising Award, ponieważ będzie ona przyznana jednemu spośród zwycięzców poszczególnych kategorii.

Kryteria oceny

Zgłoszenia będą oceniane na podstawie następujących kryteriów:

  • Wpływ/skuteczność gry/produktu
  • Zawartość informacji (znaczenie dla grupy docelowej)
  • Design/estetyka
  • Kreatywność
  • Zdolność przyciągnięcia i utrzymania uwagi klienta (cut-through)
  • Zdolność zmiany percepcji klienta
  • Wszelkie inne kryteria, które jury uzna za istotne

Termin składania zgłoszeń

Zgłoszenia będą przyjmowane przez Organizatorów do 5 maja 2017 roku pod adresem: awards@EL2017.pl.

Pytania

Wszelkie pytania dotyczące nagród prosimy kierować do Komitetu Nagrody EL 2017 za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: awards@EL2017.pl
podając w temacie „EL Advertising Awards”.

Zapraszamy do udziału w konkursie EL Advertising Awards w 2017 r. Czekamy na zgłoszenia i życzymy powodzenia podczas konkursu.

UWAGA: Aby umożliwić ocenę zgłoszeń, konieczne jest dokonanie rejestracji oraz wpłaty.

ORGANIZERS

    

PREMIUM PARTNERS

SEMI PREMIUM PARTNER