9. Kongres Europejskich Loterii – Dzień Wizji

Cze 6, 2017

David Rowan, Julia Krysztofiak-Szopa oraz Katarzyna Młynarczyk, to występujący drugiego dnia eksperci od rozwoju technologii, startupów i social media. Głos w trakcie paneli dyskusyjnych i szeregu prezentacji zabierali także członkowie European Lotteries oraz przedstawiciele Premium Partnerów Kongresu. Gościem dnia był Deputy Head of Unit at the European Commission, Harrie Temmink.

Drugi dzień Kongresu rozpoczął Prezydent European Lotteries Hansjörg Höltkemeier, który w swoim wystąpieniu nawiązał do wspólnych wartości, które łączą członków stowarzyszenia. Podkreślił również hasło przewodnie tegorocznej 9. edycji – „New Directions”, wskazując, że cała branża loteryjna stoi dziś przed wyzwaniem szukania nowych rozwiązań rynkowych, a Kongres i towarzyszące mu targi mają dać odpowiedzi i pokazać drogę. Następnie głos zabrał polski gospodarz i współorganizator Kongresu, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego Olgierd Cieślik. W swoim wystąpieniu rozwinął myśl Hansjörga Höltkemeiera, zaznaczając, że przemysł loteryjny musi nadążać za zmieniającym się światem i potrafić sprostać rosnącym wymogom swoich klientów, w tym zapewnić graczom poczucie bezpieczeństwa w dobie Internetu i Big Data.

W trakcie Kongresu głos zabrali także specjalnie zaproszeni w tym celu goście. David Rowan, były redaktor naczelny magazynu WIRED prezentował temat „Technologies & Trends In The World Today”. Główny punkt odniesienia w jego wystąpieniu to świat technologii, które zmieniają nasze życie, a nawet najprostsze, codzienne zachowania. Kolejnym punktem była prezentacja Chief Executive Officer ze Startup Poland, Julii Krysztofiak-Szopy, która jako jeden z głównych mówców Kongresu pokazała w swoim wystąpieniu „Lotteries as investors – new ideas gathering from market” jak coraz bardziej kluczową rolę dla branży będą pełniły startupy technologiczne. Również temat „Social Media and Lotteries”, zapowiadany na kilka miesięcy przed Kongresem, a poprowadzony przez polskiego eksperta Katarzynę Młynarczyk z agencji Socjomania, wzbudził duże zainteresowanie i zainicjował szereg pytań na temat obecności firm loteryjnych w świecie mediów społecznościowych.

Warto podkreślić, że gościem specjalnym drugiego dnia był Deputy Head of Unit at the European Commission, Harrie Temmink, który przedstawił zebranym zmiany podejścia Komisji Europejskiej do szeroko rozumianej branży gier.

Dyskusje prowadzili również członkowie European Lotteries. O zarządzaniu zmianą w dużej organizacji loteryjnej w ramach panelu dyskusyjnego „Build to Win – How lottery restructuring can create new synergies and advantages” opowiadali kolejno Wiceprezydent w Veikkaus Oy z Finlandii, Jarmo Kumpulainen, następnie Chief Executive Officer z Premier Lotteries Ireland, Dermot Griffin oraz Executive Chairman of OPAP z Grecji, Kamil Ziegler.  Następnym tematem był „PR communication challenges and opportunities for lotteries”. Głos kolejno zabrali Deputy Secretary General w European Lotteries, Jutta Buyse, następnie wypowiadał się Project Director w The Beneficiaries of the Finnish Lottery, Petri Lahesmaa, a na sam koniec wystąpił Chief Operations Officer w Loterie Nationale z Belgii, Olivier Alsteens. Oficjalną część wystąpień zamykał panel dyskusyjny „Lottery, Community and Responsibility – Debate over the social mission of lotteries”. O społecznej misji loterii dyskutowali President and Chief Executive Officer, Franҫaise des Jeux z France, Stéphane Pallez, a także Chief Executive Officer  Loterie Nationale z Belgium, Jannie Haek oraz Chief Executive Officer z Santa Casa z Portugal, Edmundo Martinho.

Interesujące dyskusje odbywały się także w trakcie sesji tematycznych Premium Partnerów Kongresu. Prezentujący kolejno Government Markets Director Robin Bowler i Head of Social Responsibility, Lauren Iannarone z Playtech PLC oraz Chief Executive Officer, Simo Dragicevic z Bet Buddy przybliżyli gościom i uczestnikom Kongresu w temacie „Responsible Gaming: New Directions in a Rapidly Changing World” rozwiązania technologiczne dla sektora loteryjnego, które dają zupełnie nowe możliwości dotarcia do klientów oraz nowe sposoby rozwoju produktów i usług loteryjnych. Temat przygotowany został przez firmę Playtech PLC.

Kluczowe kwestie w kontekście wizji przemysłu loteryjnego omówili natomiast w przygotowanej przez INTRALOT sesji „Modernizing Lotteries in a digital world” goście specjalni Global Sales Director Operational Excellence z DIAGEO, Tassos Evangelou oraz Chief Executive Officer w Gamenet, Guglielmo Angelozzi. Całość bloku tematycznego poprowadził Retail Group Director z INTRALOT, George Vassilaras.

Przez cały dzień dla zaproszonych gości, uczestników wydarzenia oraz mediów dostępne były stoiska blisko 30 wystawców związanych z nowymi technologiami oraz produktami i usługami przygotowanymi pod kątem przemysłu loteryjnego.

PREMIUM PARTNERS

ORGANIZERS

    

PREMIUM PARTNERS

SEMI PREMIUM PARTNER